Thursday, December 13, 2012

redha bgi ku...

ASSALAMUALAIKUM...

redha....bermksud kite ikhlas kn segala ape yg terjdi dlm hidup kite baik berupa peraturan (hukum) mahupun qada' atau sesuatu ketentuan daripada Allah SWT.. kite x akan salah kn takdir jika sesuatu yg x baek jdi pd kite sbb kite tau di sebalik segala kesulitan tuh,Allah dah tetapkan sesuatu yg baek utk kite...insyaAllah...

apabila kite redha pd sesuatu yg mengecewakan hti kite,maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dgn sesuatu yg tidak dijangka..ingt je ayat nie..."kadang2 Allah sembunyikan matahari..Dia dtgkn petir dan kilat..kita menangis dan tertnya-tanya ke mana pergi nya sinar...rupa-rupa nya Allah nk hadiah kan kite pelangi"

Rasulullah S.A.W. bersabda yg bermaksud..."barang siapa diuji lalu bersabar,diberi lalu bersyukur,dizalimi lalu memaafkan,dan menzalimi lalu beristighfar..maka bagi mereka keselamatan dan mereka tergolong antara orang-orang yg memperoleh hidayah"

ya Allah...aku memohon..Engkau ajarkan lah aku erti ikhlas agar aku belajar utk sentiasa redha dgn setiap ketentuan yg telah Engkau tetapkan dlm perjalanan hidupku....ya Allah...Engkau sentiasa la bersama aku walau ape jua rintangan yg menimpa diri ku...ya Allah ya tuhan ku...Engkau kuatkan la aku dlm menghadapi ujian Mu..ya Allah...aku mohon agar Engkau tidak membiarkn air mata ku menitis demi perkara2 yg tidak sepatut nye...kuatkan lah aku ya Allah...ya Allah ya tuhan ku...Engkau ampuan kn lah dosa2 ku
..Amin...Amin...Amin....



No comments:

Post a Comment