Tuesday, December 25, 2012

wanita

ASSALAMUALAIKUM...


wanita makhluk Allah yg amat istimewa..dlm islam,wanita amat dihormat dan dihargai peranan nye sehinggakan Rasulullah S.A.W sendiri telah memerintahkan agr kaum wanita diperlakukan mengikut ftrah ia dijadikan sebagaimana sabda baginda yg bermksud....




"Berlaku baiklah terhadap kaum wanita lantaran mereka diciptakan dari tulang rusuk yang

 bengkok adalah bahagian yang teratas, jika kamu cuba untuk meluruskannya kamu akan 

mematahkannya dan jika kamu membiarkannya ia akan tetap bengkok, maka berlaku 

baiklah terhadap kaum wanita kamu." - Hadis Riwayat Al-Bukhari dan Muslim


Nilai wanita bukan terletak pada pakaiannya yang menonjol, berhias diri untuk memperlihatkan kecantikannya, tetapi hakikatnya ialah pada kesopanan, rasa malu dan keterbatasan dalam pergaulan.
Wanita solehah itu adalah wanita yang sentiasa menjaga maruah serta apa yang lahir dari dirinya, dari hujung rambut hingga hujung kaki, termasuklah wajahnya, suaranya, senyum tawanya, jalannya, tulisannya hatta namanya sekalipun.
wanita,jaga la aurat-aurat mu dgn sempurna..
wajah mu bukan la aurat tetapi ada kala nya a akan menjdi aurat sebaga contoh wajah yg dikhuatiri akan melalaikan lelaki yg memandangnya..ia dianggap sbgai aurat..harusla seseowg wanita itu mengenakan purdah di wajah nye...mungkin sukar utk remaja zaman kini utk mengamalkan nya tp cukup la sekadar jika dia tidak terlalu menonjolkan diri mereka di hadapan ajnabi..
suara mu bukan la aurat tpi adakala nye ia menjadi aurat...wanita solehah tidak akan melembutkan suara nya ketika bercakap dgn lelaki ajnabi...firman Allah juga ada mengatakan:-
"Maka janganlah kamu melemah lembutkan suara dalam bebicara sehingga 

bangkit nafsu orang yang ada penyakit hatinya." (Surah Al-Ahzab, 33)


Jadi, bertegaslah apabila berurusan dengan lelaki ajnabi serta tunduk 

dan lahirkan lah rasa malu..


wahai wanita..berurusan la dgn ajnabi tanpa mendatangkan keadaan khalwat iaitu berdua-duaan...berbual-bual di telefon atau SMS di antara lelaki dan wanita kerana dasar cinta terlarang sehingga menyebabkan nafsu syahwat bergelora juga dikira sebagai khalwat kerana ia berlaku secara berdua-duaan.

maka,pelihara la diri mu wahai wanita,angkat la darjat mu,jgn biarkan dirimu disalah tafsir oleh owg laen kerana sesunggh nya Allah telah mencipta kamu dgn sebaik-baik nya...hnya ape yg perlu ditambah adalah keimanan mu bgi mengelakkan dirimu difitnah...nauzubillahminzalik....






Thursday, December 20, 2012

ujian perasaan


“hri nie aku rse gembira...tp knp disebalik kegembiraan ini msih ade terselit rse sedih...
ya Allah...knp Engkau selalu menduga aku sebegini....aku tidak lah sekuat khadijah dan juga aisyah...aku tahu perasaan ini adalah salah satu drp ujian Mu kpd ku tp aku x kuat untuk mengharungi segala dugaan perasaan yg Engkau turunkn kpd ku...”


ASSALAMUALAIKUM..

ini adalah luahan hti aku saat ini...

Allahurabbi..Kadangkala kita sering
 mempersoalkan kenapa Allah menghadirkan sesuatu perasaan yang kita rasa, kita tidak menyukainya..padahal Allah itu Maha Mengetahui...Allah tahu ape sahaja yg dikurniakan untuk kite,adalah yg terbaek untuk kite...Seharusnya kita banyakkan zikrullah agar kita dapat mengawal setiap perasaan  kita itu.
Allah berfirman dalam surah Al-Ahzab, ayat 41 & 42:

“Wahai orang-orang yang beriman ! Ingatlah kepada Allah, dengan 

mengingat (Nama-nya) sebanyak-banyaknya dan bertasbihlah kepada-

Nya pada waktu pagi dan petang”

Cuba hayati kisah Nabi Muhammad SAW...bagaimana baginda dilontarkan dengan batu ketika berdakwah di Kota Thaif. Habis berdarah badan baginda..Bagaimana kaum Quraisy mengancam untuk membunuh baginda sehingga baginda membuat keputusan untuk berhijrah ke Madinah.

Namun, adakah baginda berpaling daripada menyembah ALLAH Yang Satu? Tidak bukan? Bahkan pendirian mereka makin teguh. Keimanan mereka makin mantap. Kesetiaan mereka kepada Rasulullah 
SAW makin utuh dan teguh. Subhana-ALLAH. Masya-ALLAH. Sungguh hebatkan mereka?

Namun, kita kadang terlepas pandang bukan? Kita asyik sahaja 
merungut tentang ujian-ujian perasaan yg diturunkn oleh Allah..Ada masalah sikit mengeluh. Tiada persefahaman sikit, kita sudah membentak..kita sepatut nya bersyukur kerana Allah hanya mengurniakan ujian perasaan dan bukan lah ujian sepertimana yg dilalui oleh Rasulullah..

ALLAHU ALLAH.. Ampunkanlah dosa hamba-MU ini, YA ALLAH...Betapa diri ini tidak mahu bersyukur dengan kurniaan-MU...Betapa diri ini tidak menghargai pemberian dari-MU...Ampunilah diri ini, YA ALLAH...

Jangan pernah mengeluh wahai diri. Jangan mudah berputus asa. Jalan ini memang panjang. Jangan ini memang berliku. Tetapkan langkah kaki. Harungi setiap ujian dari-NYA. Ketahuilah bahawa segala kesulitan itu adalah tarbiyah dari-NYA. Pengajaran yang tidak terhingga dari Yang Maha Esa. Syukurilah setiap kurniaan Ilahi. Syukurilah nikmat-NYA. Syukurilah juga ujian-NYA. Semua itu tanda DIA menyayangi diri kita.



Thursday, December 13, 2012

redha bgi ku...

ASSALAMUALAIKUM...

redha....bermksud kite ikhlas kn segala ape yg terjdi dlm hidup kite baik berupa peraturan (hukum) mahupun qada' atau sesuatu ketentuan daripada Allah SWT.. kite x akan salah kn takdir jika sesuatu yg x baek jdi pd kite sbb kite tau di sebalik segala kesulitan tuh,Allah dah tetapkan sesuatu yg baek utk kite...insyaAllah...

apabila kite redha pd sesuatu yg mengecewakan hti kite,maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dgn sesuatu yg tidak dijangka..ingt je ayat nie..."kadang2 Allah sembunyikan matahari..Dia dtgkn petir dan kilat..kita menangis dan tertnya-tanya ke mana pergi nya sinar...rupa-rupa nya Allah nk hadiah kan kite pelangi"

Rasulullah S.A.W. bersabda yg bermaksud..."barang siapa diuji lalu bersabar,diberi lalu bersyukur,dizalimi lalu memaafkan,dan menzalimi lalu beristighfar..maka bagi mereka keselamatan dan mereka tergolong antara orang-orang yg memperoleh hidayah"

ya Allah...aku memohon..Engkau ajarkan lah aku erti ikhlas agar aku belajar utk sentiasa redha dgn setiap ketentuan yg telah Engkau tetapkan dlm perjalanan hidupku....ya Allah...Engkau sentiasa la bersama aku walau ape jua rintangan yg menimpa diri ku...ya Allah ya tuhan ku...Engkau kuatkan la aku dlm menghadapi ujian Mu..ya Allah...aku mohon agar Engkau tidak membiarkn air mata ku menitis demi perkara2 yg tidak sepatut nye...kuatkan lah aku ya Allah...ya Allah ya tuhan ku...Engkau ampuan kn lah dosa2 ku
..Amin...Amin...Amin....



Wednesday, December 12, 2012

untuk kamu...

ASSALAMUALAIKUM...

ngntok.....!!sbb nye tdow ku di kcau oleh kelawar....huhuhu...tp aku tau kau bkn sengaja...kau perlukan seowg shbt mse tuh...so aku maafkan kau....=)

si kelawar...maaf la aku bnyk bebel kt kau mlm smlm...aku bebel utk kebaikan kau...dgr nie...Allah selalu duga hamba2 yang Dia syg dgn bermcm-mcm dugaan...Dia nk hmba Nya kuat...Dia nk tgk setabah mne n setaat mne hmba Dia saat dugaan dtg...

si kelawar...ingt nie...kau kene berubah...berubah ke arah kebaikan....jge hbgn ngn Allah...sbb klau kite jge hbgn ngn Allah,insyaAllah Allah akan jge hbgn ngn kite ngn owg laen..

x slah klau kite nk menangis wahai si kelawar,nngis akan buat kite rse lebih lega..tp seelok nye kite menangis di ats sejadah...menangis menghadap Allah...itu lebih baek...byk kn berzikir,minta pengampunan drp Allah terhdp dosa2 dulu...kdg2 hti kite x tenang sbb kite terlalu bnyk sgt dosa...

si kelawar....aku x tahu ape mslh kau smlm tp aku akan sentiasa doakan kau tabah n sabar dlm menghadapai ujian hidup...aku hrp hti kau akan tenang...

lastly,aku hrp sgt Allah kurniakan seseowg yg dpt mengubah hti kau,membuka htikau utk berubah ke arah yg lebih baek....jgn risau..doa aku selalu ade utk kau...klau ade ape2 nk cerita,msg je aku..aku shbt kau dunia dan akhirat...

Saturday, December 8, 2012

diri ku hnya untuk MU

ASSALAMUALAIKUM....

ya ALLAH...aku perlukan MU disisi ku saat ini...hnya ENGKAU yg dpt membantu aku utk mengharungi smua ini...hnya ENGKAU yg memahami ku....kpd MU aku berserah ya ALLAH....

ya ALLAH..ENGKAU teguhkan la iman ku...ENGKAU kurniakan la seseowg yg dpt membimbing ku ke jln MU...

ya ALLAH...ENGKAU ampuni la segala dosa2 ku...dosa kedua ibu bapa ku, dosa ahli keluarga ku serta dosa seluruh umat islam...

ya ALLAH...ENGKAU kurniakan la chaya hidayah MU kpd ku...ENGKAU terangi lah hati ku dgn iman...ENGKAU bntu la aku untuk terus berubah...

AMIN...AMIN...AMIN....


Saturday, November 17, 2012

slmt tinggal Hs110/5

umiy zuraida budak dekan...
tekun blaja pelbagai cara.....
assalamualaikum sye ucapkn...
sbgai kata pembuka bicara....

farahanim suka berhujah...
slalu dpt tmpt pertama...
kini masa kite berpisah...
setelah 5 semester kite bersama...

pergi program ke gunung tahan..
smpi kt kt sne dh tgh malam..
apabila kite sudah berjauhan...
jgnlah lupa berkirim salam...

shameer bgn awl pgi...
utk berjemaah solat subuh
walaupown jauh masing2 pergi...
smgt setia kwn sentiasa teguh..

bila petang hari redup..
tiba malam,awan menangis..
bertemu berpisah mainan hidup...
terpahat teguh kenangan manis..

setelah bertemu kite berpisah...
membawa diri mencari haluan..
usah sedih usah gelisah..
itu la resam,itulah kehidupan..

dah penat duduk, bard berdiri...
smbil diri dia bersugi..
pantun dikarang melepas diri...
entahkan bila berjmpa lagi..

org ke laut tngkap tenggiri...
tenggiri dijual di kedai makan..
aku nk pergi membawa diri..
silap dan salah mohon dimaafkan..



last dinner.....sem 5....semua ensem2,semua comel2,semua cantik2...




program komunit sem 3 kt sekinchan...



nurse2...sem 2 mse nie...smua x matang lgi...tp skg smua dh matang kn???heeeee....

kowg jge diri elok2 tau...fb nnt sbgai penghubung...frenz forever...menitis air mata aku mse update blog nie...nnt lau aku rndu kt kowg mcm mne???tggu final la bru bleh jmpe semula kan??hurm...ape pown aku nk ckp,luv u all... <3<3<3

Monday, October 22, 2012

about me,u and ALLAH

ASSALAMUALAIKUM...

rndu nyer kt blog nie...lme btol x update...bnyk sgt mnde yg dh jdi slme aku x update nie...mcm2 dugaan...
about me n  him...no more relationship except friend...aku tau x mungkin utk kiteowg kwn mcm dlu,sblm kiteowg in love sbb gelas g dh pecah,wlaupown kite dpt smbung balik tp kite tetap x akan dpt bentuk die yg asal kan...mcm tuh jgk la hbgn kite...tp sye nk awk tau,wlaupown kiteowg x mcm dlu,tp sye still kwn awk,care psl awk..lau awk ade ape2 mslh awk msg je sye..sye kn kakak keling awk...

aku tau smua nie dugaan drp Allah...Allah duga sbb Allah syg...klau Allah x syg,Allah akan biar kn kite hnyut dgn cinta yg x halal utk kite..now,aku dh x nk pkir dlu psal cinta manusia...cinta yg blom psti ape akhir nye...aku cme nk crik cinta Allah je skg...aku tau mungkin smua nie berlaku sbb aku terlalu buta dgn cinta manusia smpi aku terlupa yg aku nie hamba Allah yg Esa...bkn nk ckp yg aku nie baek,tp ble di pkirkan balik ble kite btol2 cintai owg tuh adakah dia mmg jodoh yg Allah dh tetapkn utk kite???x semesti nye..kdg2 owg yg kite x pernah sngka akan muncul dlm hdup kite sbgai jdoh drp Allah...InsyaAllah... 


p/s utk mr.vampire:-
awk blaja elok2 ye...ape2 mslh msg sye ye,cte kt sye...sye x pnh lpekan kwn sye yg sowg nie...awk,kite sme2 lengkapkan diri kite dgn ape yg kite kurg...awk tlg la jge diri awk elok2..jge kshtn...jgn bnyk exercise sgt,mkn jgn tinggal...sye x nk awk sakit...maaf sbb buat awk mcm nie...sye mmg jht,tp lgi jht klau sye trus cintai manusia tnpa hiraukan Allah...sem dpn dh nk stat preceptor 3 bln,then insyaAllah akan duduki LJM n dah bleh keje..insyaAllah dgn izin-NYA...awk2,tlg doakan sye ye...kite still kwn smpi ble2,ade jdoh ade la...klau x ade jdoh jgn sesekli salahkn takdir...=)




Sunday, October 14, 2012

La TaHzAn

ASSALAMUALAIKUM...

Ya Allah...Engkau berkati la hdup nya,Engkau lindungi la dia drp segala malapetaka...Engkau berikan lah kepada nya keshtn tubuh bdn,rezeki dan kebahagian serta ketenangan dlm hdup nya dan Engkau permudahkan la segala kerje2 nya...Engkau berikan la dia kecemerlangan dlm pelajaran nya..hanya Engkau tmpt ku memohon dan hanya Engkau yg mampu memakbulkan nya..sesungguh nya Engkau la Allah Maha Besar lgi Maha berkuasa...Amin..

Ya Allah...aku amat merindui dia...tpi aku mohon ya Allah agar kerinduan aku kepada nye tidak melebihi rndu kepada Mu...Ya Allah, Jika Dia Benar Untukku Dekatkanlah Hatinya Dengan Hatiku..Jika Dia Bukan Milikku.. Damaikanlah Hatiku Dengan KetentuanMu..Tidak Engkau Jadikan Sesuatu Itu Sia-sia, Sebaliknya Penuh Hikmah. 


"Wahai Diri..!..La Tahzan..!..aku tahu kau merinduinya..aku tahu kau menyayanginya..!..aku tahu kau mencintainya...aku tahu semua itu..!...cekalkanlah hati mu wahai diri...sesugguhnya apa yang terjadi kepada mu ini adalah untuk kemanisan pada masa akan datang...istiqarah, hajat, usaha, doa dan awakal adalah jalan terbaik..kau berdoalah..Ya Allah Jadikan Dia Jodohku Yang Terbaik...Amin..."


laila,jgn sedih2 ye...laila kene bnyk2 bersbr,berdoa agr di pertemukan dgn seseowg yg telah ditentukan oleh Allah utk laila... 

Friday, September 21, 2012

surat rndu utk awk

ASSALAMUALAIKUM....

to : 
mohd faizul b abd rahman a.k.a mr vampire..

awk...awk ape khabar??sihat x kt sne??mcm mne blaja kt sne??ok x??sye hrp awk ok sgt2...jgn mlas2 tau..kene rjin2 skit...

awk...sye tulis nie sbb sye nk awk tau siapa awk di hati sye..dlm hidup sye,x pernah sye bgi syg yg bnyk mcm nie kt mne2 lelaki...awk yg 1st...sye hrp awk dpt jge syg yg sye dh bgi nie elok2 tau...jgn sakitkn hti sye...

awk2...thnkz utk smua bnde yg awk dh bgi kt sye...awk bgi Al-Quran sbgai bimbingan utk sye n awk bgi MR.BEAn sbgai peneman wktu sye rndu awk..

awk...sye mtk maaf sbb sye slalu x phm awk...sye x baek...slalu mrh awk,tp awk thn je dgn perangai sye...jht nyer sye...=(

awk...sye slau terpkir..lpas nie masing2 bz,ble lgi kite bleh jmpe??x kn nk tggu smpi 3 thn bru bleh jmpe??sbnr nyer sye takot awk jmpe owg laen...owg yg lgi baek dri sye,lgi memahami awk...sye x nk mcm tuh....tp kn klau btul awk ade jmpe owg mcm tuh,awk bgtau la sye ye..insyaAllah sye akan cbe terima smua tuh sbb jodoh kn ketentuan Allah..kite hnye merancang,Allah menentukan...=)

mse sye tulis smua nie,sye sbnr nyer rndu sgt kt awk..maaf sbb sye x blas msg awk,x angkt ble awk call...mtk maaf sgt2...sye cme x nk kite gdoh...awk tau kn sye nie pnas baran...

from :
laila nur nahar bt abd jabbar




nie la MR.BEAn yg awk bg tuh...bli dri melaka lgi...thnkz awk...

Saturday, September 8, 2012

hti sye ckp

ASSALAMUALAIKUM...


waaaa,dah lme giler x update blog nie...x bkak pown...kesian blog syg sye nie ye....hri nie bhgi kn jgk mse sye utk menghadap awk ye blog ku syg....

nk tau x blog ku syg...hri nie mcm2 hti sye ckp kt sye...rse nyer bleh jdi gler klau lme2 mcm nie...

1. hti sye ckp die syg sgt kt mr.vampire...tp kdg2 die bnci jgk kt mr.vampire sbb mr.vampire ske st sakitkn die...

2. hti sye ckp mse tgh tulis blog nie die rndu sgt dgn mr.vampire...rse mcm nk buat magic nk suh mr.vampire dtg puncak alam skg jgk..

3. hti sye ckp die sedih...nnt mr.vampire dan sye masing2 bz..mr.vampire dh nk stat prktikal..sye plak sem dpn dh nk stat precep,kt melaka plak tuh...enth bile lgi la dpt jmpe...

4. hti sye ckp die jelez sgt ble mr.vampire cter psal budak2 pompuan klas die..ade yg mtk no la,yg ajak p joging la,yg ske mengusik dlm klas la...jelez tau x...

5. hti sye ckp die cbe utk x nk jelez tp x bleh..sbb die bgtau klau dh syg msti la jelez wlaupown sikit...

6. hti sye ckp die akan jge perasaan syg die dkt mr.vampire...die x nk perasaan syg nie hilang...insyaAllah x kn hilang...

7. hti sye ckp die terharu sgt bile mr.vampire c kpterus terang dkt owg laen pasal kite...stat dri situ hti sye tau mr.vampire ikhlas dgn sye...

awk2...sye hrp awk pown jge hti awk ye...sye syg awk sgt2 tau...sye x hilang awk...sye slalu doa hrp mse cpt berlalu sbb sye x tau mcm mne nk lalui tiap2 hri tnpa awk...sye nk sgt awk slalu ade dgn sye...sye x kisah dh owg laen ckp ape...

awk2...awk blaja elok2 tau...jgn stress2 sgt...tp jgn terlalu maen2...kene jgk stdy tau...klau awk ade mslh kongsi la dgn owg laen...jgn pendam sowg2 yer syg...




Wednesday, August 15, 2012

si vampire yg sweet

ASSALAMUALAIKUM~

dah lme bebenor x update blog nie kn,,,bz gler kot,,,prktikal,assgmnt yg memeningkn,,,,adoiyai,,,tp mlm nie nk update jgk sbb hri nie dpt sms sweet dri en.vampire tersyg,,,heeeee
sms nyer ber bnyi mcm nie,,,,

"sye terjmpe seowg kwn,,sye terjmpe sebuah cinta,,dlm kwn sye itu ade sebuah cinta,,,tiba2 cinta menjemput sye menjdi tmn hidup nyer,,,cinta dan kwn bnyk memberi sinar dlm hidup sye,,,lalu sye simpan cinta dihati sye supaya cinta tidak hilang,,,sye jdikan kwn sebgai tmn hidup sye supaya kwn sentiasa bersme sye,,,sbnr nyer sye syg kwn sye,sye syg cinta sye,,,,nk tau siape cnta tu??nk tau siape kwn tu??kwn sye ialah akak keling sye,,,cinta sye ialah awk,,,dan sebnr nyer cinta dan kwn sye tu ialah ***** "

sweet nyer awk,,,,sye pown x sangka drp berkwn kite smpi bleh bercinta...dlu masing2 ckp x hingin la,ape la,,,last2 melekat jgk,,,hopefully kite sme2 dpt jge hbgn kite nie smpi ble2,sye x sbr nk jdi yg halal dgn awk,,,,=)



Saturday, July 28, 2012

rindu giler

ASSALAMUALAIKUM~

faizul...aku nk kau dtg sni skg jgk.....!!!!!aku rndu kau la budak masam.....!!!!aku nk jmpe kau.....!!!seriously rndu....!!!
cpt la dtg sni plizzz....aku rndu sgt nk jejln ngn kau,,nk g mkn ngn kau...nk pukol kau...nk mrh kau....dh lme x buat smua bnde tuh kt kau...crik la mse utk dtg puncak alam...nnt bleh g hangout sesme...
aku x peduli dh owg nk ckp ape...yg aku tau aku rndu kau sesgt skg nie...!





Monday, July 23, 2012

budak masam demam

ASSALAMUALAIKUM~

ari nie juz nk update pasal si FH nie,,,kesian die dmm,,tp dmm2 pown still degil,,,suh tdow awl x mau,suh p klinik esk x mau,suh amik MC esk x mau,suh mkn nsi skit pown x mau,,,,ape yg awk mau??penampaq??

sye nie risaukn awk tp awk wat degil mcm tuh,,,klau awk duk dkt sni bleh la sye bgi kn ubt,,mslh skg awk tuh duk jaoh,,nk bgi ubt mcm mne,,,nk pos??

kdg2 ske jgk tgk awk sakit sbb awk jdi manja lau sakit,,,sye ske mcm tuh,,,hiishhh,x baek la doa awk sakit slalu kan??sowi,,,gurau aje,,,

awk2,,,,jge la kesihatan elok2,,,sye btol2 x nk awk x sht,,nnt sye risau,,,klau la awk ade dekat dgn sye bleh la sye heret p klinik,,,mslh skg nie awk duk jaoh sesgt,,,


semoga awk cpt sembuh,,sye risau lau awk x sht,,,=(

Friday, July 20, 2012

puasa dtg lgi~

ASSALAMUALAIKUM~

hri nie dh 20/7...esk dh 21/8 bersamaan 1 Ramadhan...sedih Ramadhan thn nie,,,aku x dpt nk smbut kedtgan bulan mulia nie dgn family tersyg,,,

aku ingt kn dpt blik tp tket smua sold out,myb sbb esk hri sabtu,,,so smua owg pown nk blik,,,

aku pling sedih ble ckp dgn mak aku dlm fon,,,mak angh mtk maaf,,,bkn x nk blik tp x dpt balik,,lgi sedih ble mak aku ckp,"x pe la,nnt mak ajak abah dtg sne jenguk angah,,,baek nyer mak aku,syg btol kat anak die",,

aku btol2 dh rndu sgt ngn family aku,,,klau la aku bleh blik jgk kan,,,hurm,,,esk nmpk nyer bebuke ngn kwn2 jela,,,nsib ade jgk peneman,,,klau x lgi bertmbh sedih la aku,,,

lastly nk ucapkn slmt menyambut bulan ramadhan too smua owg especially my family,my FH a.k.a mohd faizul n kwn2 tersyg...hopefully smua akan diberkati,insyaAllah
...amin~


puasa jgn x puasa ye~~

Sunday, July 15, 2012

hujan

ASSALAMUALAIKUM~~

hri nie aku p tasik bgi ikan mkn sesowg,,,kebetulan ari nie dak2 nursing ade wat explorace kt situ so x la aku bosan kan~~

aku blik sowg2 td,tetbe teringt 1 kngn ngn owg gler,,,teringt mse mndi hujan sme2,,,mse tuh pkai bju nurse,,memalukan btol,,,beria owg gler tuh ajak aku,aku plak dh mmg pantang lau bab hujan,,ape lgi on je la kn,,

kiteowg dh prepare smua,,letak brg2 dlm plastik,,yg paling aku ingt tiap kli ade ribut ngn kilat kau msti akn pggil nme aku suh jln jaoh drp pokok,,,bkn bnde yg kau suh buat tuh kelakar tp cara kau ckp tuh yg kelakar gler,,,hahahaha,,,

pas tuh ingt x ade dak pompuan nk tumpang kn kite???kite dah basah kuyup lgi nk bgi tumpang kn??mmg basah la kete die lau kite naek,,,tp kau gatal jgk,,,kau ckp lau naek msti bleh mtk no tepon dak pompuan tuh kn??gatal..!

jln pnyer jln ingt kn smua dak prktikal kt hospital laen dh blik dah,,,rupe2 nyer ade lgi 1 bas,,,time tuh paling2 memalukan,,,smua dak2 nie tgk,,,x tau nk pandang mne mse tuh,,.pkcik bas beria suh naek,tp lau kite naek mmg kene bahan la ngn dak2 tuh,,haha

dlm bnyk2 kngn kite yg nie paling best,,,terbaek,,,tp syg nyer kngn nie x dek gmbr,,,so kite kene la save kngn nie dlm mind kite je,,,hope kau x lpe~

sbnr nyer mse aku jln sowg2 tuh aku rndu gler kt kau,,air mata nk menitis tp aku tahan,,aku terpkir lau kau ade msti kau teman aku,x dek la aku jln sowg2,,


aku rndu faizul keling aku,,,ble bleh jmpe kau lgi??? ='(

Friday, July 13, 2012

surat nasihat dari aku


utk faizul tersyg,,,,


"faizul,,,kau kene kuat tau,,,kau kene tahan kt tmpt bru,,,kau jgn la mudah putus ase,,,kau x ingt ke jnji kte??kau jnji ngn aku nk dptkn 3 pointer,,kau jnji kau akn tahan selgi aku slalu ngn kau,,,x kan lpe???faizul,,,dlu mse nk pegi kau pnh ckp kat aku suh blaja elok2,tp knp skg kau plak yg nk wat hal??aku mtk maaf klau aku terlalu memaksa kau tp aku x nk kau amik kptsan yg slah lgi,,,klau btol2 kau x bleh adapt kau kene bgtau family kau,,bncang ngn dieowg elok2,,,jgn amik kptsan melulu,,,nnt kau jgk yg menyesal,,,"
faizul,aku tau kau kuat,aku tau kau bleh,,smua nyer bergantung kpd hti kau je,,,lau kau rse bleh msti bleh,,,
ingt x plan kau,,kau akan hbskn stdy dlm mse 3 thn,keje dlu 4 thn n then myb nk smbung kn??x kn nk biar impian kau mcm tuh je??tlg la wake up cpt,,aku tau aku bnyk menyibuk dlm hal kau sejak kebelakangnan nie tp aku buat smua nie sbb aku x nk kwn aku menyesal nnt,aku nk lau aku berjye kwn aku pown msti berjye,,,lau kau nk mtk tlg ape2 ngn aku ckp jela,,aku x kisah,,slgi aku mmpu insyaAllah aku tlg...kau tau kan aku syg kau sgt2,,,jgn la wat mnde yg sepatot nyer kau buat yer"


drp kwn yg syg kau,,,,

Tuesday, July 10, 2012

3 janji

ASSALAMUALAIKUM~~

hri nie tetbe rse nk update blog nie,myb sbb tgh hppy kot,,,
aku juz nk update pasal jnji someone tuh je,,,

1)die jnji die nk berhnti hisap rokok,,,
insyaAllah kau bleh sbb kt sne x dek rokok kn??kau pown bkn nyer penghisap rokok tegar,so lau kau berusaha msti bleh,,,chaiyok2~~


2)die jnji x nk wat hal kt tmpt bru,,,
aku tgk kau dh mkin bgos skg,,,bgn awl,tdow awl,,,ske la mcm nie,,,bru la kau x lwt p klas,,,kau kene ingt jgn sesekli pown pk nk ponteng klas,,lau ponteng tnpa sebab aku belasah kau nnt~~


3)die jnji nk dptkn 3 pointer utk 1st sem kt sne,,,
aku doakan kau berjye,,,kau msti bleh,,,kau bkn nyer x pndai tp penyakit M je lebih tp ble dh duk sne ase nyer msti dh displin skit so bleh la cbe dptkn 3 pointer ye,,,lau x dpt kene hukum kn??so wat btol2~~



hurm,,,aku pown tau aku ade jnji ngn kau,,,so kite sme2 tunaikan jnji kite ye,,,hopefully smua akan tertunai,,,insyaAllah,,,amin~~


Thursday, July 5, 2012

Alhamdulillah~

ASSALAMUALAIKUM~~

 hri nie nk update to says Alhamdulillah,,
,
-terima kasih Allah sbb beri kami peluang nie~

-terima kasih Allah sbb kami msih bernafas hri ni~

-terima kaish Allah sbb kami ade ibu bapa yg memahami~

-terima kasih Allah sbb kami di beri nikmat kesihatan slme ini~


Saturday, June 30, 2012

kenangan kite

ASSALAMUALAIKUM~~

juz nk update psal kngn dlu~~


faizul,ingt x nie ble?bpe hri bln??mse nie kau,aku,killa,bella n killa p jejln kt tngki,tp tetbe hujan,,kau dh la x sht sgt mse tuh,aku bgi payung kau x nk pkai,,,


yg nie ingt x kite slalu p melepak maen bdmntn ptg2,mse nie 4.3.12,,kau gedik2 plak wat aksi lompat ptg tuh,,mse nie ade daus,kau,bard,sya paah n aku..


yg nie mse KI,,,rmai2 p tndas lpas tuh duk melepak kt luar,bergmbr,,,hahaha


yg nie mse kite posting kt wat postnatal,,kau kn ske sgt mndi kn baby,,,tuh baby kau,siap senyum ag~


yg nie time kite stdy sesme mse nk dkt final exam,owg laen stdy kite bergmbr~~


hahaha,yg nie lawak,,,kite kuar 4 owg,kau ,aku,hanim n bard p berbuke puase kt setia alam,berjln kaki dri tesco smpi ke sne,,pnt gler,,,dh siap berbke kau blnje aiskim,,,time kasih~~


nie lpas kite hbs bgi ikan mkn,kowg buli aku amik gmbr kowg,,,pnt aku~~huh


n yg nie mse diner,kau sombong gler mlm tuh,bnci aku,tgk tuh amik gmbr ngn aku pown x ikhlas lngsg~~

nie smua kngn kite,jgn pnh lpe tau~~







Monday, June 25, 2012

terkilan

ASSALAMUALAIKUM~~

 dh 2 hri faizul blik kg die,,,sunyi weh,skg kteowg dh x p bgi mkn ikan ptg2,,,aku plak dh x dek owg nk tumbuk2 selain drp bard~~
sblm faizul naek bas ingtkn dpt la jmpe tp x smpt,,,kteowg lmbt,bas die dah jln...nk ckp x sedih tipu la kn tp sebnrnyer aku lbh kpd terkilan...bygkn la sehri hri tuh aku x jmpe die lngsg,,,,die tuh ngade2,,aku ajak webcam x nk,ape pown x nk...tp x pe la,,mungkin ade hikmah kot,,,,
aku sentiase ckp pd diri x pe,lau ade jdoh,nnt msti kiteowg jmpe lgi,,,ape yg pnting slalu doakan die n jgn pnh bgi die rse yg kwn2 jaoh drp die,,,
aku dh jnji aku x kn sedih2 lgi,aku nk blaja btol2 mcm die pesan kt aku,die suh aku dptkn 3 pointer utk sem nie,,aku x dpt nk jnji tp aku akan cbe,insyaAllah,,,kau pown kene jnji kau kt sne kene blaja elok2,ingt pesan2 aku tau,,,aku seronok sgt kwn ngn kau,smua kngn kite,,,mndi hujan sesame,kuar jejalan,pegi tasik,mse prktikal,smua nyer aku x kn pnh lpekn,,,
kau tau x aku msih berhrp bnde yg ke-5 yg kau ckp jdi kenyataan,tp bkn  ltk hrpn sepenuhnyer la kn sbb tu ketentuan Allah~~


rndu kau sgt2,,,,,hrp kau rndu aku jgk tau~~

Friday, June 22, 2012

benci kau!!

ASSALAMUALAIKUM~~

weh faizul,aku bnci sgt kt ngn kau mlm nie,mlm esk kau dh nk blik tp kau still lyn aku mcm nie,,,


aku bnci kau sgt2,aku juz nk hbskn mse ngn kau,bkn nyer jaoh pown angsana tuh ngn blok kau,tp knp ssh sgt kau nk turun,,,

aku dah siap2 nk turun dh td,tbe2 kau ckp kt aku x pyh la turun,esk2 la,,,esk kau tuh aku ase x kn pnh dpt dah peluang nk hang out sme2 dah,,,


aku tau la aku nie x phm bhse tp bleh x kau jgn nk mrh aku mcm tuh?aku x ske owg mrh aku,sbb tuh mkm nie aku bnci kau!

aku mtk maaf sbb pkse2 kau,aku x dek niat pown cme aku x nk aku menyesal lpas kau pegi,,,lpas kau pegi msti aku snyi,,,,

faizul,aku nk sgt spend mse ngn kau sementara kau still ade kat sini,,,lau kau dah pegi nnt msti ssh dh nk jmpe kau,nk cntct kau,,kau msti bz gler,skg pown kau ssh nk msg aku,nnt lgi la~

Thursday, June 21, 2012

pesan utk kwn aku

ASSALAMUALAIKUM~~

nie pesan aku kt kau,,,,kau kene ingt smua bnde nie smpi ble2~~

1.kau kene jnji jgn pnh ponteng klas,,

2.kau kene jnji jgn dtg klas lmbt tau,lau nk mtk tlg aku kejutkn ckp je,,,

3.kau kene jnji kene blaja elok2,jgn fail ape2 paper pown,aku x nk tau kau ade fail,,

4,kau kene jnji pointer kau kene tggi dri aku,,,

5.kau kene jnji kau kene slalu ingt kt aku,jgn dh jmpe kwn bru kau lpe kwn lme,,,

6.kau kene jge diri elok2,aku x dek kt sne nk bgi kau myk lau kau sakit,,,

7.kau jgn tdow dlm klas ek,jgn maen2,,

8.klau ade peluang kau p la derma drh lgi,aku dah x dpt nk tmn kn lau kau nk derma drh,,,

9.klau ade peluang nnt kau tunaikan la bnde yg no 5 yg kau ckp smlm,hopefully la,,,haha

10.jgn tdow lmbt,nnt kau ssh sgt nk bgn pgi,,

11.klau x sht trus p klinik tau,jgn tgguh2,nnt melarat,,

12.nnt lau ade mse kau kene dtg sni,lau x nnt aku tacing,,,

13.kau jge smua brg yg aku bgi kt kau tuh elok2 tau,jam tuh lau dh x dek btri pown kene pkai jgk,,=P

14.frame yg aku buat tuh klau bleh bwk p sne,nnt lau kau rndu kteowg kt snie kau bleh tgk gmbr tuh,,

15.lau kau ade ape2 mslh kau bgtau je aku,cter je kt aku,jgn pndm sowg2 tau,nnt kau jgk yg sakit,,

16.aku nk kau tau yg aku x kn pnh lpekan kau,MR.bean jdi pengganti kau,n aku syg kau sgt2 as a friend,,


Wednesday, June 20, 2012

pantun si laila utk si faizul

ASSALAMUALAIKUM~~

nie nk post pantun2 yg aku wat mse dlm klas emergency td utk si faizul keling,,,enth knp ape yg aku blaja aku pown x tau faizul,,,huhu

pergi berjln dipantai morib~
berjln dgn awek lme~
aku ade kwn karib~
mohd faizul diberi nme~

keluar bershoping enth ke mana~
die kata ke pekan kuala~
kulit nyer putih tp x mcm cina~
dah la comel,hensem la pula~

meon dpt surat twrn~
dpt twrn pergi berkelah~
faizul nie mmg kuat kesbran~
tiap kli aku mrh,die yg beralah~

bard pandai cara mengajuk~
nnt suruh la dia tunjuk~
laila ini kuat merajuk~
tp jgn hrp la si faizul nk pujuk

mlm2 mkn maggi~
masak dlm periuk mini~
skg faizul dah nk pergi~
pergi tggalkn kwn dia nie~

hari nie ijat kene denda~
sbb lmbt msuk kelas seni~
laila nk mntk dgn faizul 1 bnde je~
bleh x trus stay kt sni??

blik kg mndi kt perigi~
lpe plak nk bwk tuala~
klau nk pergi jgk aku bgi~
jnji jgn lpe dak laila~

buah-buahan aku ske mkn~
terutama sekli buah salak~
slmt tinggal aku ucapkan~
smoga berjaya di sana kelak~

kepada Allah aku berdoa~
kerana Dia mmpu mkbulkannye~
tiap hri aku berdoa~
pershbtan kite kekal slmenye~


nie kau kene ingt tau,,aku x kn pnh lpe kwn aku yg nme die MOHD FAIZUL



banjir time~~

ASSALAMUALAIKUM~~

lgi bpe hri je kau nk blik,,,,weh serius aku x bleh tahan dh skg nie,,,,bnjir kot bilik aku mlm nie,,,kwn2 laen slalu tnye aku x sdih ke kau nk g,,??aku slalu ckp aku x sdih,tp dlm hti aku Allah je tau,,,
knp mse sem 5 bru kau nk dpt p sne??knp bkn mse aku blom knl kau??aku tau aku x ptot persoalkan smua nie sbb smua nie tkdir Allah,,,msti ade hikmah smua nie,,,
aku pk nnt lau aku rndu kau mcm mne??lau kau lpe aku mcm mne???aku nk je halang kau jgn pegi tp mcm la bleh,,,,ble aku tnye kau ble blik kg,kau ckp x tau,,,ble aku tnye kau ble nk bli tket kau ckp x tau,,,lau mcm tuh jgn la blik,,,,
kau tau x bgi aku kau kwn aku yg paling baek,aku selesa ngn kau,,,,kau ckp myb nnt aku akan jmpe kwn lgi baek drp kau tp aku x rse mcm tuh,,
tiap kli aku wat slh kau slalu maafkn,,jrg skli kau amik hti ngn kata2 aku,,,aku slalu mrh2 kau ble aku bad mood tp ble kau bad mood kau akan cbe elakkan diri dri aku sbb kau x nk smpi termarah kat aku,,,
aku x kn pnh lpe smua bnde psal kau,ape yg kau dh buat utk aku,n 4 the MR.BEAN aku jnji aku akan jge elok2,,,

Saturday, June 16, 2012

slmt tinggal kwn... ='(

ASSALAMUALAIKUM~~

semalaman aku menangis,air mata aku x berhnti2 menitis...
faizul,,,kau nk tau x sbnryer slme nie aku hrp sgt kau x dpt pegi sne....jht kn aku??maaf la,,aku bkn sje tp aku x nk kau pegi je...tp at last kau dpt jgk kn....
maafkan aku klau slme nie aku slalu skitkn hti kau..aku bkn sengaja,,,aku x nk kite terlalu rpt sbb nyer aku x nk sedih ble kau nk pegi,,,,tp smua yg aku wat x mnjdi lngsg,,,aku still sedih sgt2 sbb kau nk p,,,
wlaupown kte knl x lme tp aku dh selesa ngn kau,,kau yg slalu bgi smgt kt aku ble aku sedih,kau slalu buat aku gelak ble aku nk mrh...
faizul,aku x kuat lngsg nk tgk kau pegi...aku x nk kau pegi....tp klau dh masaa dpn kau kt sne nk wat mcm mne kn?kau kene g jgk..lgipown family kau kn nk kau p sne~~


skg aku terpkse ucpkn slmt tggl jgk pd kau,aku hrp sgt pershbtn kte x kn putus...aku hrp sgt kau x kn lpe kn aku....nnt msti aku rndu kau sgt2,,,